Diversity in urban areas manifests itself in the different interests, ambitions and understandings of their users. We use thematic and qualitative mappings to represent, select and visualise this abundance. Complex situations are thus made manageable and communicable in the contexts of site development and strategic processes.

Services and Products

  • Thematic mapping
  • Location profiles and location barometers
  • Potential analysis
  • Spatial and thematic barometer
  • Feasibility Studies

For whom

  • Neighborhood managements
  • Public administration and transfer agencies
  • Real estate companies and real estate sector
  • NGOs and intermediary institutions
  • Educations and university transfer agencies

Reports and publications

  • Belius GmbH/Multiplicities (2017): Aktivierung des Ländlichen Raums in der Kiel Region durch Coworking Spaces – Wege zum Arbeitsort von morgen. Auftragsstudie für Wirtschaftsförderungsgesellschaft des Kreises Rendsburg-Eckernförde mbH & Co. KG und Wirtschaftsförderungsagentur Kreis Plön GmbH. Download
  • Lange, Bastian Suntje Schmidt, Valentin Domann, Oliver Ibert, Juliane Kühn und Andreas Kuebart (2017): Basteln – Gestalten – Experimentieren: Offene kreative Orte in Deutschland. In: Nationalatlas aktuell 11 (04.2017) 3 [11.04.2017]. Leipzig: Leibniz-Institut für Länderkunde (http://aktuell.nationalatlas.de). Visit Website
  • Lange, B. (2011): Konzeptstudie Innovationsökologien. Vier Szenarios für die Kultur- und Kreativwirtschaft in NRW 2020 (mit Holm Friebe). Bericht für das Wirtschaftsministerium NRW. Visit Website
  • Lange, B. (2011): Kreativwirtschaftsbericht Hamburg: Best Practice-Analysen im Rahmen der Erstellung des Kreativwirtschaftsberichts für die Kreativgesellschaft mbH Hamburg. Visit Website

View all projects